FANDOM

Rencana ini merupakan rencana tunas. Anda boleh membantu Wiki InuYasha dengan mengembangkannya.

Pertandingan Nyanyian Merah dan Putih! Versi Inuyasha (犬夜叉:赤と白の歌合戦!犬夜叉版) merupakan CD drama yang kedua dalam siri InuYasha.

KandunganSunting

  1. Tema pemula
One Day, One Dream (versi TV)
  1. Bukit Hitam Yang Dihidang Di Atas Pinggan
Ketika Kagome sibuk menyediakan bekalan makanan di zaman moden, Sota terhidu tamagoyaki hangus dan berhancur umpama dakwat hitam di atas pinggan. Kagome mengatakan bahawa hasil kegagalan ini adalah contoh untuk menunjukkan kunci kejayaan. Meskipun tamagoyaki hangus dan berbukit memang tidak dapat dimakan, namun Kagome beranggap ia boleh dimakan dan selainnya akan dibahagi kepada rakan-rakannya. Sebelum Kagome meninggalkan rumahnya, Sota telah memanggil kakaknya lalu menunjukkan satu barang yang berasal dari Tokong Higurashi bernama "Loceng Kebahagiaan" yang mampu membawa pelbagai kebahagiaan. Setelah Kagome meminta loceng tersebut daripada adiknya, Kagome pun meninggalkan dunia moden tanpa membuang masa dan membuat keputusan untuk menghadiahkan Loceng Kebahagiaan kepada Inuyasha.
  1. Kembali ke Zaman Sengoku!
Semasa Kagome sampai ke Zaman Sengoku, Inuyasha telah menunggu kehadirannya lebih awal daripadanya. Kagome mengatakan bahawa dia tidak perasan masa berlalu dengan cepat ketika menyediakan bekalan makanan. Sebelum mereka mencari rakan-rakan lain, Kagome menghadiahkan Loceng Kebahagiaan kepada Inuyasha dengan meletakkannya di atas leher Inuyasha. Selagi Inuyasha berada di sisinya, Kagome beryakin mereka akan terselamat dari pelbagai kesusahan.
  1. Bekalan Makanan Lain
  2. Serpihan Shikon Berada Dalam Kampung Merah dan Putih
  3. Peserta Yang Tidak Dijangka
  4. Serangan
  5. Menuju Ke Arah Istana
  6. Puteri Ikan Duyung
  7. Penghalang Pertama Yang Sekelip Mata
  8. Jaken Di Atas Pentas
  9. Perasaan Rin
  10. Penghalang Kedua Berunsur Teka-Teki
  11. Jalan Sesat Dalam Kehidupan
  12. Penghalang Ketiga Yang Tidak Dapat Dikatakan
  13. Hadiah Yang Hilang
  14. Kagome dan Sango
  15. Culik
  16. Berdekatan Dengan Waktu Subuh
  17. Pertarungan Kegelapan
  18. Sesshomaru Yang Geram
  19. Apa Yang Saya Mahu Sampaikan
  20. Sesi Dialog Istimewa: Tema pemula
  21. Sesi Dialog Istimewa: Plot Perbualan
  22. Epilog: Pertandingan Nyanyian Merah dan Putih, Shippo Di Atas Pentas!
  23. Epilog: Laguku
Meskipun Inuyasha amat membantah mendengar lagu Shippo yang hanya berkaitan dengan diri-sendiri, namun pada saat akhir Shippo telah mengubah fikirannya dengan menambahkan perkara berkaitan dengan Inuyasha dan Miroku dalam lirik lagu tersebut. Oleh kerana lagu Shippo mengandungi kata-kata sindiran yang tidak elok didengari, akhirnya Inuyasha telah naik darah dan bersedia untuk menangani Shippo yang cuba melarikan diri.

RujukanSunting

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak