FANDOM

Rencana ini merupakan rencana tunas. Anda boleh membantu Wiki InuYasha dengan mengembangkannya.

Berikut adalah garis masa siri komik dan animasi InuYasha yang berdasarkan zaman-zaman Jepun yang sering disebut. Garis masa ini hanya merangkumi karakter-karakter utama serta karakter-karakter lain yang sering muncul sahaja.

Zaman HeianSunting

  1. Kelahiran Permata Shikon bermula pada saat roh Midoriko dan roh syaitan-syaitan disatukan.
  2. Inuyasha dilahirkan.

Zaman SengokuSunting

50 tahun laluSunting

  1. Kemunculan Permata Shikon ditemui dari mayat Mukade Joro yang berhampiran dengan kampung penghalau syaitan. Permata ini ditemui oleh atuk Sango.
  2. Permata Shikon diserahkan kepada Kikyo. Kikyo telah menjadi seorang pelindung permata.
  3. Kikyo dan Inuyasha saling berkenalan.

50 tahun kemudianSunting

  1. Kagome yang berasal dari zaman moden terbawa Permata Shikon ke Zaman Sengoku.
  2. Kagome melonggarkan meterai Inuyasha, Mukade Joro pun telah dihapuskan.
  3. Permata Shikon menjadi serpihan-serpihan yang tidak dapat dikira dan tersebar di merata tempat sejurus selepas Kagome memanah Shibugarasu.
  4. Kagome mulai berkerjasama dengan Inuyasha mengumpulkan semula serpihan Shikon.
  5. [...]

Zaman modenSunting

15 tahun laluSunting

  1. Kikyo dilahirkan semula menjadi Kagome Higurashi, pada masa yang sama Permata Shikon turut bersama dalam badan Kagome.

15 tahun kemudianSunting

  1. Kagome yang berusia 15 tahun (pelajar tingkatan 3) ditarik ke dalam Perigi Makan Tulang oleh Mukade Joro lalu kembali ke Zaman Sengoku.
  2. Perigi Makan Tulang telah hilang selama 3 hari sejurus selepas Naraku dihapuskan.

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak