FANDOM

Keputusan Koga
← Sebelum Bab 438 Seterus →
Maklumat bab
Nihongo 鋼牙の決意
Romaji Kōga no Ketsui
Jilid 44 Bahagian
Mukasurat Bingkai
Karya Rumiko Takahashi

Keputusan Koga merupakan bab ke-438 dalam komik InuYasha.

SinopsisSunting

  • Bayi mengutuk Naraku semasa menyerapnya untuk mendapat kuasa.
  • Serpihan Shikon Kai dikeluarkan dari badannya dan Koga memberitahu Kai berkenaan keselamatan adiknya.

RumusanSunting

Inuyasha bermula untuk memecahkan cangkerang perisai Goryomaru dengan menggunakan Tessaiga yang bersisik naga. Dalam keadaan terdesak, Goryomaru cuba mencuri serpihan Shikon dari kaki Koga. Kai mengalihkan perhatian Goryomaru dengan bertindak sebagai umpan. Inuyasha berjaya memecahkan cengkerang lalu memusnahkan halangan yang melindungi bayi dan menyebabkan bayi terdedah kepada bahaya. Walau bagaimanapun, serpihan Shikon di kaki Kai terpaksa dikeluarkan, Goryomaru dan bayi terus merampas serpihan itu dan melarikan diri. Bayi berasa marah terhadap Naraku mengancam nyawanya dengan menggunakan Inuyasha dan kawan-kawannya lalu membuat keputusan untuk membalas dendam terhadap Naraku.

Keesokan harinya, Koga meminta maaf kepada Kai dan Shinta kerana meletakkan mereka dalam bahaya, selepas itu dia meminta Ginta dan Hakkaku untuk menjaga mereka sehingga mereka menjumpa puak-puak serigala yang lain. Koga juga memberitahu mereka untuk memisahkan diri dari dia supaya dia tidak akan membahayakan mereka walaupun begitu Ginta dan Hakkaku bimbang akan keselamatan Koga. Inuyasha dan Kagome menjamin bahawa Koga akan selamat kerana dia tidak akan berjuang sendirian. Ginta dan Hakkaku berjanji akan bersama dengan Koga pada waktu lain lalu berlepas dengan kanak-kanak serigala.

Susunan Watak Mengikut KemunculanSunting

Rencana ini merupakan rencana tunas. Anda boleh membantu Wiki InuYasha dengan mengembangkannya.

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak